Kies hieronder voor één van beide opties

Welkom

Vanaf 1 januari 2012 is Control Franchise actief als administratieve dienstverlener voor de franchisewereld. Inmiddels vinden steeds meer franchiseorganisaties hun weg naar Control Franchise, zoals het Klushuis (van de Klussenier), De Hypotheekshop en DOOR Training.

‘Het wordt steeds belangrijker om goed grip te hebben op je business’, zegt Patrick de Vries, formulemanager van De Hypotheekshop. ‘Voor ondernemers maar ook voor formulebeheerders zoals wij. En banken verlangen dat ook in toenemende mate. Wij willen onze leden zo goed mogelijk ondersteunen en zijn daarom permanent op zoek naar verbetering van ons servicepakket. Control Franchise is een echte aanwinst. Ze snappen onze business en vertalen dat door in een dienstverlening die echt bij ons past en bij de tijd waarin we leven’.

 

Wat doen we?

Met Control Franchise weet je waar je aan toe bent. Afspraak is afspraak. Dit geldt voor deadline, inhoud van de dienstverlening en de hoogte van de factuur. Control Franchise werkt sterk geautomatiseerd. Ondernemers scannen en mailen hun facturen en bonnen. Die worden ingelezen door geavanceerde software en door vertaald in een dashboard. Met dat dashboard weet je precies waar je staat. Wat er goed gaat en wat er beter kan. Alle belangrijke gegevens die je nodig hebt om je bedrijf te runnen staan in metertjes weergegeven. En Control Franchise helpt je hoe die gegevens moet aanwenden om je bedrijfsvoering verder te verbeteren. De hoge graad van automatisering gaat namelijk niet ten koste van het persoonlijk contact. Dat blijft gewoon bestaan. Het betekent alleen wel een hele efficiënte werkwijze. Die efficiency wordt volledig doorgegeven aan de ondernemer. Daarom is Control Franchise in de regel tot wel 40% goedkoper dan de bestaande dienstverlener.

 

Een kijkje in de keuken

Neem een kijkje in de keuken en klik door naar het demo dashboard voor franchise ondernemers.

 

Aanbod

Voor geïnteresseerde franchise ondernemers bestaat de mogelijkheid om 3 maanden gratis gebruik te maken van de diensten van Control Franchise. Naast de bestaande administratieve dienstverlener kun je een schaduwadministratie draaien, waarbij je gebruik maakt van het dashboard en alle andere vormen van ondersteuning die Control Franchise heeft ontwikkeld.
Klik hier voor het maken van een afspraak met Raymond van Lier van Control Franchise.


Nieuws

22-05-2019 09:42

Shell betaalt geen winstbelasting in Nederland

Shell betaalt in Nederland geen winstbelasting. Dit hebben president-directeur Marjan van Loon en executive vice-president Alan McLean toegegeven in een interview met Elsevier Weekblad.

Fiscaalvriendelijke regeling voor multinationals

Nederland heeft een fiscaalvriendelijke regeling voor multinationals met een hoofdkantoor in ons land. Deze regeling houdt in dat tal van kosten voor het hoofdkantoor kunnen worden afgetrokken. Hierdoor heeft Shell over de winsten van 2016 en 2017 van respectievelijk 1 miljard en 1,3 miljard euro geen vennootschapsbelasting betaald.

Geen misbruik van belastingsysteem

De topbestuurders van Shell vinden niet dat het olieconcern misbruik maakt van het belastingsysteem. Volgens Van Loon en McLean benut Shell de mogelijkheden die de fiscale regels bieden.

Wel loonbelasting, btw en accijnzen

Van Loon benadrukt in het interview dat Shell wel belasting betaalt in Nederland. Zo betaalde het concern in 2018 4,5 miljard euro aan bijvoorbeeld loonbelasting, btw en accijnzen. Ook betaalde Shell in 2018 230 miljoen euro aan vennootschapsbelasting voor de NAM, waarvan het olieconcern voor 50 procent eigenaar is.

Altijd op de hoogte blijven?

Ontvang gratis fiscaal nieuws in uw mailbox

  • Vond u dit bericht waardevol?
Share this post
Lees verder ..

22-05-2019 09:11

Ruim 60.000 bezwaarschriften tegen box 3-heffing 2017

De Belastingdienst heeft over het belastingjaar 2017 ruim 60.000 bezwaarschriften ontvangen tegen de box 3-heffing in de inkomstenbelasting. Dit blijkt uit antwoorden van staatssecretaris Snel van Financiën op vragen in de Tweede Kamer.

Over 2018 nog geen aantallen bekend

De staatssecretaris heeft aan bekendgemaakt hoeveel bezwaren over eerdere belastingjaren zijn ingediend tegen de vermogensrendementsheffing. Het gaat hierbij om 14.205 bezwaarschriften over 2013, 10.060 over 2014, 2.468 over 2015 en 1.186 over 2016. Over 2018 zijn nog geen aantallen bekend.

Online bezwaar maken

Volgens Snel is er voldoende aan gedaan om belastingplichtigen te informeren over de mogelijkheid om bezwaar te maken tegen de box 3-heffing. Ook vindt de staatssecretaris dat er veel ruchtbaarheid is gegeven aan de massaalbezwaarprocedure tegen de heffing. Met betrekking tot de vermogensrendementsheffing over 2018 is het mogelijk om online bezwaar te maken.

Altijd op de hoogte blijven?

Ontvang gratis fiscaal nieuws in uw mailbox

  • Vond u dit bericht waardevol?
Share this post
Lees verder ..

22-05-2019 08:30

6 praktische trucs om makkelijker met aangiftesoftware te werken

Als u voor het doen van de aangiftes voor uw klant gebruik maakt van aangiftesoftware van Nextens, wilt u natuurlijk alle tips & tricks kennen die in het programma zitten.

De handige functies die in het programma zitten kunnen u veel tijdswinst en gemak opleveren.

Ook als u nog niet met Nextens werkt en op zoek bent naar een mooi programma, kunt u hier alvast zien welke handigheidjes ontdekken die het werken in dit systeem zo makkelijk maken.

Ervaring van onze trainers, verzameld voor u

Onze trainers zien en spreken dagelijks de klanten van Nextens. Zij weten precies welke handigheden veel voordeel opleveren voor u als de gebruiker. Sommige tips lijken in eerste instantie logisch en gebruikelijk (zoals bij algemeen werk met browsers), maar u moet er soms maar even op gewezen worden dat dit ook in Nextens heel praktisch kan zijn.

1. Nieuw tabblad

Als een ongetwijfeld ervaren gebruiker van internet en dus browsers, bent u vast bekend met ‘openen in nieuw tabblad’. Die functionaliteit werkt ook in Nextens heel handig.

Ga bijvoorbeeld naar het tabblad ‘klanten’, en u ziet alle acties. Klik met de rechtermuisknop op de klantnaam en vervolgens op ‘openen in nieuw tabblad’. Het klantdossier van deze klant staat dan in een apart tabblad. Zo heeft u het volledige overzicht en hoeft u niet meer steeds op ‘terug’ te klikken.

Veel gebruikers vinden het lastig de verschillende jaren te kunnen vergelijken. Ook dit lost u makkelijk op door de verschillende jaren 2017, 2016, etc met de rechtermuisknop aan te klikken en te openen in een nieuw tabblad. Alle jaren staan zo naast elkaar en zijn makkelijk te vergelijken.

2. 2 actieve schermen

Zo heeft u 2 aangiftes, van bijvoorbeeld de jaren 2017 en 2016 (in tabs), naast elkaar. Maar dan moet u nog steeds heen en weer klikken en u heeft ze niet gelijktijdig in beeld. Ook hier kan een handigheidje uitkomst bieden.

Klik rechtsbovenin het scherm op het vierkantje om het beeld kleiner te maken. Sleep dan het tabblad naar een hoek van het scherm bijvoorbeeld onderin en laat los. Doe dit ook voor de andere tabbladen die u gelijktijdig in beeld wilt. U kunt de tabbladen vervolgens kleiner of groter maken, of iets verplaatsen voor een optimaal beeld. Switchen tussen de schermen doet u met ALT + TAB. Zo heeft u 2 actieve schermen naast elkaar.

3. Google chrome

Nextens is helemaal afgestemd op Google Chrome. Daar werkt het programma optimaal en ziet het er beter uit dan in de andere browsers.

4. Directe toegang tot Kennisbank FiscaalTotaal

Kent u dat? U bent net lekker aan het werk in Nextens en u wilt even gauw iets fiscaal inhoudelijk controleren. Het haalt u helemaal uit het werk als u naar een apart scherm moet om FiscaalTotaal te openen en erop in  te loggen. Maar dat hoeft niet!

Vanuit Nextens kunt u direct naar FiscaalTotaal, zonder in te hoeven loggen. Ga naar het tabblad “Start” en klik op FiscaalTotaal. U kunt meteen door, want het systeem logt u vanzelf in (mits uw gebruikersnaam voor beide producten hetzelfde is).

5. ‘Help’ volgt u waar u ook bent

De Nextens Help volgt u in uw werkproces en past zich dus aan op waar u op dat moment bent in het programma. Als u bijvoorbeeld op de pagina Aangiften zit en u klikt op Help, laat deze de handleiding zien voor de aangifte-tab. In het dossier van de cliënt krijgt u ook informatie die u informeert naar de mogelijkheden van die pagina. Hetzelfde geldt bij pagina’s als het aanvragen van machtigingen of uitstel aanvragen.

6. Gebruik de Analysetool om uw klanten te vinden en over een specifiek onderwerp te adviseren

De Analysetool is een handig middel om op basis van allerlei selectiecriteria uw klanten te vinden die aan specifieke criteria voldoen, op basis van gegevens in verzonden aangiften. Zo kunt u bijvoorbeeld al u klanten vinden die ondernemer zijn of die onroerend goed in het buitenland hebben, of juist in Nederland. Dat kan heel handig zijn als er net iets veranderd is op een bepaald onderwerp en u alle klanten die daar iets aan kunnen hebben wilt benaderen met een bepaald advies. U kunt (maximaal 4) elementen selecteren om nader te onderzoeken.

U vindt de Analysetool onder het tabblad Management. Nadat u Analysetool heeft aangeklikt, komt u in een groot scherm met aan te vinken criteria. U kunt daarna ook weer verder inzoomen.

Wilt u meer tips voor werken met aangiftesoftware?

“5 tools waarvan u niet wist dat het in uw aangiftesoftware zat”>>

Wilt u meer tips? Of heeft u vragen over het programma?

Vraag een online demonstratie door één van onze trainers aan >>

  • Vond u dit bericht waardevol?
Share this post
Lees verder ..